poniedziałek, 29 lipca 2013

Książki

"SEKRET JULII" Tahereh Mafi

Może któryś z Was czytelników czytał książkę pod tytułem "Dotyk Julii". "Sekret Julii" to jej kontynuacja. Moja pierwsza myśl po przeczytaniu pierwszej części: "Kurcze, jest dobra, z chęcią przeczytałabym więcej" i... doczekałam się. 

Julia to nastolatka posiadająca pewien "dar", który zabija ludzi przy dłuższym kontakcie z jej ciałem. Rodzice izolowali ją od innych, aby nie mogła nikomu przypadkiem wyrządzić krzywdy. Jest pokojowo nastawiona do świata i nie chce nikomu sprawiać bólu. Trafia do zamkniętego zakładu, gdzie po ponad 200 dniach zyskuje "współlokatora", w końcu kogoś, do kogo może się odezwać...
~ "Dotyk Julii" 

Więcej nie chcę Wam zdradzać z pierwszej części, polecam ją kupić, wypożyczyć i z zapartym tchem pochłaniać kolejne rozdziały. Trafiła do mnie przez przyjaciółkę, która dostała ją w zeszłym roku na swoje urodziny. Tego roku razem z 3 innymi koleżankami chcemy jej zorganizować urodziny niespodziankę i jako prezent wręczymy jej m. in. II część.




"IGRZYSKA ŚMIERCI" Suzanne Collins

Nie chcę opisywać tej książki, bo pewnie większość z Was widziała film. Szczerze - to NIC w porównaniu z książką. Po jej przeczytaniu przez 2 dni nie byłam w stanie o niczym innym myśleć, tylko dalszych losach Katniss i Peety. Oczywiście w filmie "zjedli" parę dla mnie ważnych scen, które powinny zdecydowanie się tam znaleźć, ale jednak wzruszył mnie równie mocno. Polecam!!

Teraz właśnie dowiaduję się tego z II części "W Pierścieniu ognia", czyli coś, co czytam z zapartym tchem, a dalej w kolejce ostatnia część "Kosogłos". ^^









3 komentarze:

  1. O moja ukochana seria "Igrzyska śmierci" :)

    http://closertotheedge1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Igrzyska moje ukochane <3 Wiadomo, dla mnie książki mają pewną magię, której niestety nie oddają już filmy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny blog! Zapraszam do mnie. Pozdrawiam Veneaa

    OdpowiedzUsuń